Tabu
lifestyle

Wizz Air: “Noi încă mai facem bani-

Rezultatele generale din piață după primele cinci luni din 2009 arată că previziunile făcute de analiști la începutul anului s-au dovedit a fi corecte: traficul pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) a crescut cu 22%, în timp ce traficul pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a scăzut cu 20% (față de același interval de anul trecut). Åži nu sunt doar niște cifre. Privite cu atenție, ele indică tendința generală de pe piață: mutarea pasagerilor, de la companiile aeriene tradiționale către companiile aeriene low-cost. Motivul? Evident, criza economică, care a cauzat probleme unor companii, dar a adus beneficii altora. Oficialii Wizz Air și-au atins scopul declarat de la intrarea pe piață în 2007: acela de a fi pe primul loc în top din punctul de vedere al numărului de pasageri.

“Există o presiune pe venituri, iar criza afectează pe toată lumea, nimeni nu este imun”, explică Natasa Kazmer, director corporate communications and public affairs al companiei low-cost Wizz Air. În cazul acestei companii, Kazmer detaliază că efectele crizei se văd în două direcții. Pe de o parte, Wizz Air a câștigat pasageri care au renunțat la servicile altor linii aeriene mai scumpe. Dar pe de altă parte, a pierdut pasagerii care achiziționau cele mai ieftine bilete și care nu și-au mai permis în ultimele luni să zboare. Cu toate acestea, Kazmer spune că numărul pasagerilor transportați de Wizz Air a continuat să crească, chiar dacă pasagerii nu mai sunt dispuși să plătească pe un bilet cât plăteau până acum.

În cazul mai multor piețe unde este prezentă compania – România, Bulgaria, Ungaria, Polonia – moneda locală s-a devalorizat, iar salariile nu s-au majorat. “Dacă leul s-a devalorizat cu 23% în raport cu euro, noi nu putem majora tarifele (care sunt în lei) cu 23%, pentru că veniturile nu au crescut în același ritm”, detaliază Kazmer, explicând că pe unele rute compania chiar a fost nevoită să reducă tarifele, pentru că pasagerii sunt mult mai atenți acum la costuri. Citiți mai multe detalii despre strategia Wizz Air în numărul 111 al revistei MONEY EXPRESS .

ARTICOLE SIMILARE

Mikhail Baryshnikov dansează la Atena

realitatea

Andrei Şerban ia sub aripă teatrul independent

Bărbații gay din viața Madonnei

realitatea

Mihai Bendeac dezvaluie cat CASTIGA ASISTENTELE TV: “Sunt TÂRFE de televiziune care câștigă 50.000 € lunar”

Angelina Jolie, in rolul lui Kate Middleton?

UGG-urile, interzise la şcoală

realitatea

Scrie un comentariu